15. 11. 2012

After dinner

Ešte stále sa nachádzam v Litve. Dlhšiu dobu som nepridala žiadny príspevok, začo môže aj menej času, ktorý strávim denne po práci za počítačom.
Tu v Litve sa stravujú ľudia úple inak ako u nás na Slovensku. Veľmi tradičné jedlo je studená polievka z cvikly/repy - šaltibarščiai, ktorú som si veľmi obľubila. Ak by ste si ju náhodou chceli pripraviť, budete potrebovať len varenú repu, ktorú dostanete kúpiť v obchode (už aj predvarenú), ďalej kefír, kôpor, varené vajcia a pečené zemiaky. Tie sa k tomuto jedlu konzumujú ako doplnok, teda nie su v samotnej polievke, ale vedľa na tanieri. Postup prípravy je tiež veľmi jednoduchý. Stačí zmiešať nakrajanú repu s kefírom, kôprom a do taniera sa nakoniec pridá na mesiačiky pokrájané varené vajce a navrch smotana. Pridávam fotku tejto výbornej polievky z google.
Včera po tejto výbornej polievke som mala kreatívnu chviľku a zo šťavy z repy, za pomoci vidličky som do mojho moleskin diáru namaľovala maličký obrázok. Nie je určite dokonalý, ale zohľadnite použité "nástroje".

šaltibaršiai - studená polievka


Vytvorené s vidličkou a zo šťavy z repy :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára