7. 9. 2012

Vilnius - Lithuania for 3 months

Od pondelka 3. septembra som vo Vilnius, Litva. Priznám sa, že keby mi pred dvoma týždňami poviete, že budem tu, tak sa iba zasmejem. Ale pekne od začiatku.
Bol štvrtok 30.8. 2012 a ja som sa prebudila do pekného slnečného dňa, keď o chvíľu zazvonil telefón. Volala mi milá pani z SPU, kde som len nedávno ukončila štúdium s titulom Ing. záhradnej a krajinnej architektúry, či by som nechcela ísť na stáž do Vilnius v Litve, kde sa uvolnilo miesto v Botanickej záhrade cez program Leonardo da Vinci. Keďže som sa asi pred mesiacom informovala o tomto programe prostrednictvom mailu so zaujmom absolvovat stáž, pani z SPU volala práve mne. Niekto by to možno pripisoval šťastnej náhode, ale keby nenapíšem informačný mail, ozvú sa pravdepodobne niekmu inému. Ja som samozrejme hneď súhlasila. Na vybavenie všetkých potrebných podkladov som mala 2 pracovné dni a víkend a v pondelok 3. septembra som letela.
Bookovanie leteniek na poslednú chvíľu má dve nevýhody:
1. Letenky sú veľmi drahé a
2. Je veľmi malá pravdepodobnosť, že za prijateľnú cenu dostanete letenku bez prestupu do cieľa.
Letela som z Viedne (Rakúsko) s prestupom v Rige (Lotyšsko) do Vilnius (Litva). Let z Viedne nemal chybu, menší strach som mala pri lete z Rigy do Vilnius v lietadle asi pre 50 cestujúcich, bolo to veľmi divoké.
Vilnius je krásne mesto, baví ma objavovať nové miesta, kultúru a pod. Pripájam pár fotiek z Vilnius a botanickej záhrady.
Have a nice day!











2 komentáre: